VATICAN: Telephone Operators habitually identify Benedict XVI as “Pope” w/o “emeritus”

by Br. Alexis Bugnolo

In an exclusive, to be found no where else in the media, comes the report by an informant of FromRome.Info, that when local phone calls are made to the central phone office of the Vatican City State, the operators are found to be identifying Benedict XVI as “pope” without any mention of “emeritus”.

Our informant also testifies that the staff in the Master Ecclesiae Monastery also refer to the Holy Father with his papal office.

It seems that only on social media and in the writings of paid journalists, does anyone call Benedict XVI “Pope emeritus”. Though I noticed that even Edward Pentin — former secretary to a socialist MP in the United Kingdom — calls him “Pope Emeritus”, in an evident attempt to please those who have seized control of the Vatican.

One thought on “VATICAN: Telephone Operators habitually identify Benedict XVI as “Pope” w/o “emeritus””

  1. Il padre é padre, sempre e per sempre.

    San Giovanni Bosco: ≪ Se mai la mia voce potesse giungere a quell’angelo consolatore: Beatissimo Padre, io direi, ascoltate e gradite le parole di un figlio povero, ma a Voi affezionatissimo. Noi vogliamo assicurarci la via che ci conduce al possesso della vera felicita; perciò tutti ci raccogliamo intorno a Voi come Padre amoroso e Maestro infallibile. Le Vostre parole saranno guida ai nostri passi, norma alle nostre azioni. I Vostri pensieri, i Vostri scritti, saranno accolti con la massima venerazione e con viva sollecitudine diffusi nelle nostre famiglie, fra i nostri parenti, e se fosse possibile, per tutto il mondo. Le Vostre gioie saranno pur quelle dei Vostri figli e le Vostre pene e le Vostre spine saranno parimenti con noi divise. E come torna a gloria del soldato, che in campo di battaglia muore per il suo sovrano, così sarà il più bel giorno di nostra vita, quando per Voi, o Beatissimo Padre, potessimo dare sostanza e vita, perché morendo per Voi, abbiamo sicura caparra di morire per quel Dio che corona i momentanei patimenti della terra con gli eterni godimenti del cielo ≫. (Memorie Biografiche XII, 171).

    San Giovanni Bosco: ≪ Siccome è un cattivo figlio quello che censura la condotta di suo padre, così è un cattivo cristiano colui che censura il Papa, che è padre dei fedeli cristiani che sono in tutto il mondo≫. (Memorie Biografiche, IV, 55).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.